Autós különlegességek és különleges autók.

Krúzolok

Ford Focus RS generációi

2020. április 28. - Müller Artúr

Múlt héten erősítette meg a Ford a hírt, hogy nem fog készülni több a Ford Focus legerősebb verziójából, az RS-ből. Három generációt élt meg a típus az elmúlt két évtizedben, ezeket szedtem itt össze. 

2002 Focus Mk1 
02_ford_focus_rs_mk1-705x396.jpg

1998-ban jelent meg az európai piacon először az Escortot leváltó Golf rivális a Fordtól. A gyár mindig is értett ahhoz, hogy élvezetes autókat gyártson, a Focusnál ez különösen jól összeállt a a kategóriája legjobb futóműjével és a közvetlen kormányzással, egy élmény volt vezetni az autót. Ezt én is megerősíthetem, anyukámnak is volt egy ilyen első generációs Focusa, azon tanultam meg vezetni (szegénykém,.az mit kapott, nem csak jó autó volt, nagyon strapabíró is :) ). Mivel a gyár indította a WRC bajnokságban az autót, a homologizációs előírások miatt utcai kivitelben is le kellett gyártani a rallys változatot, így született meg az első generációs Focus RS 2002-ben. Négyhengeres, turbós motor 2 literrrel, 215 lóerővel, ami az akkori viszonylatban igen szép 6,4 mp-es gyorsulást jelentett 0-100 km/h-ra. Az autót kizárólag a képen is látható Imperial Blue színben forgalmazták, és igen neves partnerektől szerezték be a hozzávalókat: Brembo fékeket, Sparco váltót, jellegzetes 18 collos OZ felniket és Garrett turbót többek között. Mivel az első kerekeket hajtotta, beépítettek egy Quaife differenciálművet, ami nyomatékérzékeléssel az első, második és harmadik fokozatban szabályozta a motor nyomatékát, hogy ne pörögjön ki állandóan a kerék.

 2009 Focus Mk2
256-2563267_ford-focus-rs-old.jpg

2009 elejétől lehetett kapni a második generációs Focusból készült RS verziót, továbbra is csak Európában. A Volvotól kölcsönzött 5 hengeres turbómotor 305 lóerőre és 440 NM nyomatékra volt képes. Továbbra is maradt az elsőkerekes meghajtás, de a szaksajtó szerint igen ügyesen meg tudták oldani a Fordnál a speciális Revo Knuckle első felfüggesztéssel, hogy ne akarja az ember kezéből kitépni a kormányt az autó minden gázadásnál. A kék mellett már lehetett zöldben és fehérben is rendelni és jóvál látványosabb is lett az autó a mezei társaihoz képest, tetőspoiler, szélesítések és nagy küszöbtoldatok, motorháztetőbe vágott levegőztető nyílások és 2 darab 10 cm-es kipufogó tette egyedivé a megjelenést. A Ford végül 11.000 darabot gyártott le ebből az autóból ami több, mint kétszerese az első generációs RS számainak.

2010-ben, amikor már a vége felé járt a gyártás, kijöttek egy limitált 500 darabos szériával, ez volt a Focus RS500. Mattfekete fóliázással, 355 lóerőre és 460 Nm nyomatékra növelt teljesítménnyel rögtön el is kapkodták az összeset.
355-3558077_2019-ford-fiesta-st-top-wallpaper-ford-focus.jpg

 

2015 Focus Mk3

 

2015 februárjában mutatták be a 3. generációs Focus RS-t, amit már nem csak Európában lehetett kapni. 2,3 literes Ecoboost négyhengeres turbómotort raktak bele, amely a Mustangban is megtalálható, itt 350 lóerőt és 470 Nm nyomatékot tudott, a gyári adatok szerint 4,7 mp alatt megfutja a 100-as sprintet. Az autót csak 5 ajtós változatban árulták, illetve a szélesítések és más látványos kiegészítők is hiányoztak róla, elvileg így tudták alacsonyabban tartani az autó árát. Ellenben itt mind a négy kereket hajtja a motor és 4 féle üzemmódban lehet vezetni az autót: a Normal és a Sport mód utcai közlekedésre alkalmas, ellenben versenypályán a Race Track mód a nyerő: ennek bekapcsolása után közvetlenebb lesz a kormányzás, keményebbre válnak a lengéscsillapítók és változik az összkerékhajtás nyomatékelosztása. Az igazán nagy dobás pedig a negyedik mód, a Drift, aminek bekapcsolásával szinte minden tapadás lekerül a hátsótengelyről és lehet szépen rajzolgatni a fánkokat az asztfaltra!

13307330_1016383228417156_6758959518239444726_n_956x.jpg

Kövesd a Krúzolok Facebook oldalát, ha szeretnél még hasonló autókról olvasni, a poszt kommentelése is itt lehetséges!

A bejegyzés trackback címe:

https://kruzolok.blog.hu/api/trackback/id/tr9215627490
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása